Meiltä saat näppärästi myös Laser-kaiverrukset ja logot metallisiin tuotteisiin. Maksimi kaiverruspinta-ala kerrallaan on 110 mm*110 mm.

Vuoden 2024 alussa voimaan tullut valvontalaki velvoittaa julkisia ja yksityisiä sosiaali- ja terveydenhuollon palveluntuottajia laatimaan ja julkaisemaan palveluyksikkökohtaisen omavalvontasuunnitelman. Palveluntuottajan on laadittava palveluyksiköittäin sähköinen omavalvontasuunnitelma. Omavalvontasuunnitelma kattaa kaikki palveluyksikössä palveluntuottajan itse tuottamat sekä ostopalveluna ja alihankintana tuotetut palvelut tai palvelun osat. Omavalvontasuunnitelmassa palveluntuottaja kuvaa palveluyksikköön kuuluvien palvelujen tuottamiseen liittyvät keskeiset riskit sekä miten palveluntuottaja ja henkilöstö valvovat ja varmistavat palvelujen laatua, asianmukaisuutta, turvallisuutta ja asiakas- ja potilastyöhön osallistuvan henkilöstön riittävyyttä. Omavalvontasuunnitelma laaditaan palveluyksikön laadukkaiden ja turvallisten palvelujen varmistamiseksi. Palveluntuottajan toteuttama omavalvonta on ensisijainen keino varautua asiakas- ja potilasturvallisuutta uhkaaviin riskeihin ja puuttua palvelujen tuottamisessa ilmeneviin puutteisiin, epäkohtiin ja vaaratilanteisiin. Omavalvonnalla estetään ja minimoidaan mahdollisia haittoja. On tärkeää, että palveluntuottaja ja palveluyksikön henkilöstö sitoutuvat noudattamaan omavalvontasuunnitelmaa päivittäisessä toiminnassaan. Suunnitelmaan ei ole tarkoituksenmukaista kirjata yksityiskohtaisia ohjeita kaikkiin mahdollisiin palvelutoiminnassa ilmeneviin tilanteisiin. Sen sijaan suunnitelma toimii palveluyksikön omavalvonnan runkona, jonka perusteella päivittäisen toiminnan asianmukaisuus varmistetaan ja toimintaa kehitetään suunnitelmallisesti ja yhtenäisesti. Valvontalain mukaan omavalvontasuunnitelma on julkaistava julkisessa tietoverkossa tai muulla sen julkisuutta edistävällä tavalla. Omavalvontasuunnitelman julkaisemisvelvoite lisää palvelujen läpinäkyvyyttä. Mikäli omavalvontasuunnitelmaa päivitetään, tulee suunnitelman viimeisin versio olla viiveettä julkaistuna ja julkisesti nähtävillä. Palveluntuottajan tulee seurata omavalvontasuunnitelman toteutumista. Suunnitelman toteutumisesta on raportoitava vähintään neljän kuukauden välein, mutta palveluntuottaja voi halutessaan raportoida omavalvontasuunnitelman toteutumisesta useamminkin. Palveluntuottaja kuvaa omavalvontasuunnitelmassa miten suunnitelman toteutumista seurataan ja kuinka havaitut puutteet korjataan. Valvira ei laadi omavalvontasuunnitelman mallipohjaa. Omavalvontasuunnitelma on tehtävä sähköisesti, mutta muutoin sille ei ole säädetty muotovaatimuksia. Palveluntuottajalla on harkintavaltaa suunnitelman laatimisessa ja teknisessä toteutuksessa. Omavalvontasuunnitelmassa pitää huomioida juuri kyseisen palveluyksikön tarjoamat palvelut ja niiden mahdolliset erityispiirteet. Suunnitelmassa täytyy kuvata kyseisen palveluntuottajan ja palveluyksikön omavalvonnan menettelyt epäkohtien ja riskien tunnistamisessa ja niihin puuttumisessa. Omavalvontasuunnitelmaa ei voi esimerkiksi kopioida suoraan sellaisenaan palveluyksiköstä toiseen, koska tällainen menettely muodostaa jo itsessään suuren riskin yksikössä tuotettavien palvelujen laadulle ja asianmukaisuudelle.
Tiedostetut riskit: Murto, Tietomurto, Tietojen tahallinen tai tahaton urkkiminen sekä tietojen kalastelu, Lääkinnällisten tuotteiden tai lääkinnällisten aineiden tai muiden kemikaalien väärinkäyttö tai varkaus, Tulipalo, Vesivahinko, Liukastuminen tai kompastuminen, Asiakkaan tai henkilökunnan loukkaantuminen tai kuolema, Rakennuksen tai sen osan romahtaminen, Laiterikko, Tuoterikko, Laitteen tai kalusteen kaatuminen, Sähköisku, Kämmi, Huolimattomuus, Konkurssi.
Pyrimme työssämme parhaan osaamisemme mukaan tiedostamaan ja torjumaan edellämainitut asiat sekä toimimaan potilaan kannalta parhaan lopputuloksen toteuttamiseksi. Omavalvontasuunnitelman raportointi tapahtuu tietoturvasyistä suullisella tasolla ja havaitut puutteet korjataan ensitilassa.
Silmälääkäripalveluita yrityksemme toimitiloissa tuottaa Satucon Oy (2273312-5). Heidän ajantasaisen omavalvontasuunnitelman löydät www.satucon.fi.
Kello-Optiikka M Lappalainen Oy
Y-tunnus: 0415005-7
Kauppakatu 10-12
89600 SUOMUSSLAMI
Silmänpohjan ikärappeuma, eli AMD, on merkittävin näkövammaisuuden aiheuttaja Suomessa. Sairastumisriskiäsi voidaan arvioida ja riskin minimoimiseksi on olemassa keinoja, kuten esimerkiksi silmälle tärkeiden ravintoaineiden saannista huolehtiminen.
AMD muodostuu sanoista Age-related Macular Degeneration, eli makuladegeneraatio. Se aiheuttaa verkkokalvon tarkan näkemisen alueen, eli makulan, rappeutumista. Taudin oireita ovat mm. näkökyvyn heikkeneminen, näköhäiriöt ja vääristymät. AMD on kivuton tauti, johon ei ole parannuskeinoa.
Tunnetuimpia riskitekijöitä ovat: Ikä,Perintötekijät,Korkea verenpaine,Tupakointi (vaikka olisit jo lopettanut) sekä Matala makulan pigmentin määrä. Muita merkittäviä riskitekijöitä ovat: Vaalea iho ja silmien vaalea väri, Liiallinen oleskelu auringossa ilman hyvin UV-valoa suodattavia aurinkolaseja, Ylipaino, Ruokavalio, joka sisältää vähän luteiinin ja zeaxantiinin lähteitä (mm. lehtivihanneksia, vihreitä vihanneksia, lehtikaalia, pinaattia, parsakaalia, porkkanaa, oranssia paprikaa, maissia ja munia).
Silmänpohjarappeumaa on hyvä seurata. Mikäli kyseessä on kuiva silmänpohjarappeuma, sitä kannattaa säännöllisesti seurata joko silmälääkärin tai tautiin perehtyneen optometristin toimesta. Kostea silmänpohjarappeuma vaatii lähes poikkeuksetta silmälääkärin seurantaa.
18.12.2015
Moi,
kiitos lähetyksestä.
Ehdinkin juuri kysyä sähköpostilla asiasta.
Kun olin postin lähettänyt niin sainkin vastauksen asiaan kun menin lukemaan saapuneet postit.
Teillä on palvelun lisäksi myös tuo ajatusten lukutaito.
Hyvää Joulua…..
18.12.2015
Hei!
Kiitos jälleen kerran erittäin nopeasta tilauksen käsittelystä!
Hyvää joulua ja menestyksekästä uutta vuotta!
Normaalihintaiset kehykset: Takuu 12 kk.
Tarjouspakettien kehykset: Takuu 6 kk.
Linssitettävien aurinkolasien kehykset: Takuu 12 kk (poislukien tarjousmallit).
Omalla voimakkuudella valmistettujen linssien takuu: Takuu 12 kk, ellei linssivalmistaja pidempää takuuta omasta puolestaan myönnä.
Tyytyväisyystakuu: Tyytyväisyystakuu koskee silmälasien linssejä. Mikäli asiakas ei totu valittuun linssitekniikkaan se voidaan vaihtaa toisenlaiseen linssitekniikkaan. Asiakas maksaa linssien välisen erotuksen sekä mahdolliset tummuvuudet tai värit (tms. lisäkäsittelyt) sekä hengettömissä silmälaseissa linssien uudelleen rei'ityksen. Vaihtaessa halvempaan linssitekniikkaan ei linssien välistä hintaerotusta hyvitetä. Tyytyväisyystakuu ei koske kehystä, sillä asiakas tekee aina lopullisen ostopäätöksen kehyksestä linssitilauksen yhteydessä ja kehys on kuluva osa, jota on hankala käytettynä uudelleen myydä. Vaikkakin kehys olisikin uutta vastaavassa kunnossa on linssien siirtäminen toiseen kehykseen usein hankalaa ilman, että linssien tekniset ominaisuudet kärsivät. Huomioithan, että silmälasit sekä suojalasit ovat CE-hyväksytty lääkinnällinen laite.
Silmälasien vääntelytyössä tarjoamme ammattitaitoisen henkilökuntamme asiakkaiden käytettäväksi. Vastaamme ainoastaan ammattitaitoisesta työsuorituksesta. Mikäli tästä huolimatta kehys tai linssit rikkoutuvat on syytä olettaa vian olevan tuotteessa ei vääntelytyössä. Meiltä ostettuihin silmälaseihin tarjoamme normaalin vääntelytyön, kääntelytyön ja säätelytyön sekä ruuvien kiristyksen ja ruuvilukitteen lisäämisen veloituksetta. Suosittelemme kiristyttämään löystyneet ruuvit tai muut osat ennen kuin jokin osa, kuten ruuvi tai linssi tippuvat. Emme vastaa tällaisissa tapauksissa hävinneistä silmälasin osista tai niille tipahtamisesta aiheutuneista vahingoista. Varaosat laskutamme erikseen, esimerkiksi normaalien nenätyynyjen vaihto 7 €/pr. Muualta ostetuista silmälaseista ja normaalia isommista vääntelytöistä veloitamme työhinnaston mukaan 60 €/tunti.
Takuu kattaa materiaali- ja valmistusvirheet niin materiaalin kuin valmistustyön osalta, ellei myyntitilanteessa toisin asiasta sovita. Takuu ei kata normaalisti käytössä kuluvia osia, kuten nenätyynyjä, tai kiinnitysruuvien löystymistä eikä näistä aiheutuneita vahinkoja. Siimakiinnitteisessä kehyksessä suosittelemme 1,6 tai 1,67 materiaalista valmistettua muovilinssiä. Mikäli asiakas on vahingossa valinnut 1,5 taitekertoimisen linssin siimakehykseen ja se lohkeaa on hän kertaalleen oikeutettu vaihtamaan samaan kehykseen samoin voimakkuuksin ja asennusmitoin vaihtamaan erotuksenhinnalla alkuperäiseen (yleensä 100 €/pr) 1,6 tai tarvittaessa 1,67 (yleensä 160 €/pr) linssimateriaaliin, joka on joustavampi. Mikäli 1,6 taitekertoimen varastolinssistä valmistettu muovilinssi ei kestä siiman aiheuttamaa rasitusta on asiakas kertaalleen oikeutettu vaihtamaan varastolinssin hiomolinssiin erotuksenhinnalla alkuperäiseen. Nämä edellämainitut eivät siis ole takuun alaisia vikoja, vaan linssin kestävyyteen liittyviä ominaisuuksia. Takuu ei kata lasilinssien lohkeilua/särkymistä. Emme vastaa linssien aiheuttamista painautumisen tai särkymisen aiheuttamista vammoista. Yleisesti ottaen emme tästä syystä suosittele lasilinssien käyttöä. Asiakaan teettäessä lasit muualla veloituksettoman optikon perusnäöntutkimuksen mukaan, emme vastaa tulosten emmekä asiakaskorttiin tehtyjen merkintöjen oikeellisuudesta tai puutteista. Vastaamme maksettujen optikon silmälasireseptien oikeellisuudesta. Emme vastaa yli 3 kk vanhoista silmälasireseptien tuloksesta, vaan kehoitamme asiakasta näissä tapauksissa tarkistuttamaan tulosten oikeellisuuden. Lisätietoja saat mm. sähköpostilla Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..
Takuu muissa, niin myymälässä myytävien tuotteiden osalta kuin verkkokaupassakin, tuotteissa on kuluttajasuojalain määrittämä vähimmäisaika, eli 6 kk, ellei kyseisen tuotteen valmistaja tai maahantuoja pidempää takuuta myönnä. Takuu ei koske normaalissa käytössä kuluvia osia vaan ainoastaan valmistusvirheet.
Takuuajan päätyttyä mahdollisen valmistusvirheen osoittamisvastuu on aina asiakkaalla, jolloin sovelletaan "tuotteen virhevastuulakia". Vastuunrajaus lauseke: Meistä johtuvasta, merkittävää haittaa asiakkaalle aiheuttavassa, virhetilanteessa vastaamme aiheutuneista vahingoista korkeintaan asiakkaan maksamalla kauppasummalla, joko palauttamalla siitä osan tai kokonaan. Emme vastaa kolmansille osapuolille mahdollisesti aiheutuneista vahingoista.
Tekemällä tilauksen hyväksyt nämä ehdot.
Tuotteilla on yhden (1) vuoden takuu valmistus- ja tuotevirheiden osalta. Mikäli toimitetut tuotteet eivät toimi siinä käyttötarkoituksessa, johon ne on toimitettu, toimittaja korjaa virheen veloituksetta ja viivytyksettä.
Huoltotakuu on kolme (3) vuotta, joka kattaa sankojen taivutuksen, irronneen ruuvin korjaamisen uudella vastaavalla sekä ruuvien kiristyksen.
Huomioithan, että silmälasit sekä suojalasit ovat CE-hyväksytty lääkinnällinen laite. Tekemällä KELA:n toimeentuki silmälasitilauksen vakuutat tulleesi informoiduksi ja hyväksyt nämä ehdot.
Pidätämme oikeuden muutoksiin, täydennyksiin ja lisäyksiin sekä kirjoitus- ja asiavirheiden korjauksiin.
Nämä tarkennukset ja ehdot koskevat pääsääntöisesti myymälässämme olevia tarjouksia, eivätkä siis koske verkkokauppaa.
Kävijälaskuri
7.11.2009 alkaen